Vzdělávací projekt Svět kolem nás

Cesta na Nový Zéland diskuzní fórum

Dvojí zdanění

19. 12. 2013 v 23:58

pred odjezdem jsem mela komplikovanou situaci, ze jsem byla nezamestnany vs student, pak dva tydny jen nezamestnana s brigadou (neregistrovana na UP a vsechny veci ohledne pojisteni zarizene), pak tri tydny jeden zamestnavatel, pul roku druhy zamestnavatel a pak v rijnu odlet a ptala jsem se, ze moje danove priznani dela ucetni a jak se resi muj pobyt na Zelandu a bylo mi receno, ze mam jen do danoveho priznani napsat, kdy jsem byla student od kdy do kdy a od kdy jsem v zahranici a ze zadne prijmy odsud dokladat nemusim.
 

21. 11. 2013 v 9:47

CZ a NZ maji dohodu o zamezení dvojiho zdanění,to znamena že prachy cos vydělala na NZ nedaníš v CZ.to co tady píšou kluci je pro případ že jsi tam nepracovala cely rok ale třeba sis na nějake staži přiv.nějakou korunku.Daň,podávaš jenom tehdy,pokud máš v CZ otevřenou živnost a nebo možna pokud pronajímáš bydleni oficialně .Ale todle ti poví každa učetni co ti děla přiznáni,což si myslim že se do 1000 za podani vejdeš uplně v poho.Todle vim jistě,5let Britanie a ted 3 roky Norsko.Obě země maji s CZ podepsanou dohodu o zamezení dvojiho danění a mužu ti klidně říct,že jsem nikdy nedaval žadne podani v CZ.Ta se nemaš čeho obávat.Na te strance irn jsou země ktere maji tudle dohodu s NZ podepsanou.

21. 11. 2013 v 5:25

Presne jak rika Johnny ALE musite podat danove priznani i v CR (nehlede na dobu jakou travite v zahranici) pokud mate v tom danovem roce prijmy v CR - napriklad pronajimate byt kdyz jste na NZ a Vas prijem je nad (tusim) 12 000 kc rocne, tedy i dolozit veskere svetove prijmy. Neni to nic fatalniho, ale je to vopruz z ktereho vyleze, ze nezaplatite nic a ani Vam nic nevrati. Sam jsem si to musel projit a udelal jsem to podle tohodle blbovzdorneho navodu, nakonec to proslo:
http://finance.idnes.cz/vyplnte-spravne-danove-priznani-pro-prijmy-z-ceska-a-ciziny-pln-/p_dane.aspx?c=A090316_095416_p_dane_hla