PRG-DXB bude létat A380 od 1.5.2016.
No a pak je tu samozřejmě další novinka, od 1.3.2016 létá přímá linka DXB-AKL. Bohužel směrem do AKL je v Dubaji pořád na přestup 9 hodin. Zpátky to vychází stejně dobře, jako ty A380 (asi 3 hodiny). A těch 17h15m se dá vydržet, celý let AKL-DXB je v noci. A momentálně je to nejdelší pravidelná linka. Ale diplomy, že to člověk přežil, nedávají ;-)
Létá to B777-200LR, protože plné A380 by nestačilo palivo. (První let 1.3. letěla poloprázdná A380.) A380 je samozřejmě pohodlnější a tišší, ale zase se člověk vyhne přestupu v Austrálii.
Jedna drobná výhoda: přistání v AKL je asi o 3 hodiny dříve, než přiletí ty 3 A380ky DXB-austrálie-AKL. Takže na letišti je mnohem méně lidí a kratší fronty.
My byli nejvíce spokojeni s Cathay Pacific - z Aucklandu do Hongkongu - namakany letadlo, sedacky, místo na nohy, monitory, jidlo,... toalety byli po schodech dolu. Úplně pecka!
Emirates a Qantas taky spokojenost - pořád nám nosili drinky a tím nemám na mysli vodu či džus.
Oporoti tomu Lufthansa nebo Czech airlines - ten servis - letušky a Stewardi - nic moc.
Tak pratele, jeste bych se rad podelil se zkusenosti s dlouhym letem od Jetstar HNL-MEL.
Pokud nekdo budete brat cestu pres USA, velmi pravdepodobne poletite pres Hawai a odtam je nejlevnejsi Jetstar. Jak vsichni vime, Jetstar je nizkonakladovka a nelze od ni cekat zadnej luxus, co je vsak moc, to je prilis.
Nejprve zrusili let HNL-SYD (to se stava a u Jetstaru se to holt musi zkousnout), a to se pry stava casto. Nacez nas nastesti dali do druheho letadla namisto do Sydney, do Melbourne.
Kamarad vedle si zakoupil mistenku za 7 dolaru, aby sedel v ulicce, pricemz dostal ve skutecnosti misto uprostred (u checkinu potvrdili ze ho ma v ulicce), a kdyz to sel reklamovat u letusky, tak mu rekla, ze ma smulu, ze si zaplatil pouze "Request" a ze sedadlo neni garantovane a penize zpet nedostane - tak je to pry u Jetstaru.
Stejne tak jsme nepochodili s reklamaci entertainmentu, kdyz privezli jen jeden Tablet, pricemz jsme si je oba predplatili - prej tablety dosli, sorry, tak me nabidli piti zdarma :-) Pratele, budte pripraveni s Jetstarem na vsechno, a i kdyz si fakt neco zaplatite, nemusite to dostat. Uzivejte levnych letenek a berte to s humorem ;-)
Něco málo jsem nalítal jak směrem na západ tak i na východ. Co se týká cesty do AKL, tak jsem letěl v ekonomické třídě a protože mám zatím nalétáno jen cca 150.000 km, tak vím, že u Emirates lze si i v ekonomické třídě objednat dopředu více druhů jídla.
Protože vím, že klasika je většinou kuře nebo ryba, tak si objednávám typ jídla minimálně 24 hodin předem. Osobně jsem na trase PRG-DXB-MEL-AKL volil např. mořské plody, nebo hindů ( pikantní, ostřejší), nebo lze objednat i různé diety. Pouze to chce po zakoupení letenky se podívat do rezervačního systému a tam si vybrat.
Pokud se nepletu, tak např. Emirates tam mimo klasiku mají 8 - 10 druhů jídel. A má to většina leteckých společností na dlouhých trasách. Určitě to nehledejte na krátkých trasách, kde servírují jen ořechy a pití :P . Na letadle to potom funguje tak, že napřed dostanou stravu lidé, kteří si vybrali dopředu a ostatním pak servírují klasiku kuře nebo ryba.
Jinak existují i internetové stránky, kde si lze dopředu vyhledat, jakou vzdálenost v palcích má daná letecká společnost mezi jednotlivými sedadly pro jednotlivé typy letadel. Např. A 380 u Emirates má i o 5" více místa než Air France.
Já letěl s korean air praha-incheon a incheon-bali. Také jsme měli na výběr ze tří jídel, kdy to korejský nebylo špatný, jen polévka byla asi rybí vývar s řasou a to fakt ne. Jinak mezi jídly pořád něco nosili a nejen krekry, ale i kousek teplý pizzy a pod. Snídaně výborná. Pití a alkohol kolik člověk chce a kdykoliv jedno došlo, tak letuška ochotně přinesla nové. Zábavné centrum bylo v pohodě i rozlišení mi přišlo fajn. Stopover bych bral jako +,člověk se vyspí v posteli a nemusí pak spát zlomenej na sedačce. Jinak incheon má supr "rest zónu" se sprchama,wifi apod zdarma. Jediné menší mínus bylo úplně plné letadlo z prahy. Při cestě zpět přes Amsterdam bylo daleko prázdnější a člověk měl pro sebe aspon dvousedačku.
Je to mozne, ze jsem podobne jako vy zapomnel/nepocital to Korejske. Kazdopadne je to zajimave - obe 4* spolecnosti Korean a Emirates maji 3 jidla. Singapore airlines zatim na ceste na NZ pouze 2, to mam ted ve velmi zive pameti.
Pro zajimavost doporucuji precist:
30 tajemstvi o leteckych spolecnostech
podotykam, ze jsem trochu skeptickej, zda jde jen o vtip nebo je to alespon z poloviny pravda, kazdopadne bych se tomu ani nedivil.
Jste mne s tim jidlem tak zblbli, ze jsem nemel pravdu :-) coz jsem si ted radsi nechal i overit...pravdu ma k.m, protoze oficialni odpoved stran koreanu je tato >
------------------------------------------------------------------------------
V tomto případě vždycky závisí na tom, odkud letadlo odlétá, kdo zajišťuje catering. Ale pokud se podává teplé jídlo, minimum je dvě – jedno korejské + jedno západní, z Prahy většinou bývají tři – bibimbap a jedno jídlo s kuřetem a jedno jídlo s hovězím. Na letu v opačném směru bývají kromě toho ještě k dispozici nějaké nudle.
----------------------------------------------------------------------------
Ja jak absolutne ignoruji korejske jidlo,tak ho tam ani nepocitam a pravdepodobne jsem taky mel na vyber aspon na jednom letu tri vcetne toho korejskeho.... a vypada to, ze muze mit teoreticky dokonce i 4 jidla.
letěl jsem prosinec 2012/leden 2013 a k obědu/večeři byl výběr ze třech druhů (bibimbap/kuřecí/hovězí) k snídani byli dvě možnosti
3 jidla u korean air by bylo nezvykle, ale nemuzu to vyloucit.ja je nemel...zrovna tak si nepamatuji,ze bych mel 3 jidla s emirates, ale taky to nemuzu vyloucit, uz si to nepamatuji. a ta plechova bedna je pocitac s tim zabavnim systemem, samozrejme kdyz ji tam mate, tak to prijemne neni, taky uz jsem ji tam xkrat mel bez ohledu na pocet hvezd letecke spol. a pak to vetsinou konci tak, ze mam jednu nohu vedle bedny a druhou vne sedadla, protoze obe nohy se tam vejdou opravdu blbe...
Zalezi kde sedis, ja mel pod sedadlem pred sebou nejakou plechovou bednu - sedadlo v ulicce, drtiva vetsina jich tak mela a to pak opravdu neni moc mista na nohy a je uplne jedno zda jste 2 metry dlouhy nebo 1.70 m. Novejsi letadla uz to nemaji, takze asi zalezi co vypravi - novejsi muze byt i B777.
Jinak pokud jsi nemel teple jidlo, tak se personalu ani nedivim, ze te krmili krekrama po dobu letu, asi jsou zvykli ze ty slichty lidi odmitaji. A tri jidla na vyber? To slysim poprve teda.
já letěl na zéland s koreanem a naprostá spokojenost za mě10/10!!
jídlo tedy nechci hodnotit,protože teplá jídla v letadle nejím,ale nabízeli tři druhy(jedno korejské)...nápoje a různé slanné krekry několikrát během letu
měřím skoro dva metry a na pohodlí si vůbec nemůžu stěžovat! místo na nohy luxusní jak u 777 tak u 747!
zábavný systém klasický +/- jako všude...já kouknu sem tam kde jsme a zahraju max. nějakou hru(filmy,hudba nepoužívám)
hlášení v češtině velké plus!
v ceně jeden stopover v koreji luxusní 4*hotel v incheonu snídaně,večeře - super!
pokud můžu porovnat se společnostmi s kterými jsem absolvoval dálkové lety(etihad,klm,finnair),tak korean je přečnívá o třídu až dvě!
Nejlepsi letiste na svete za rok 2013 je Singapur...predtim to byl xkrat Soul. Dubaj nevidim ani do 10. mista,ale uprimne nechapu, proc je 6. Mnichov :-))) Samozrejme Dubaj neni dira...mraky obchodu, celkem i pohodlny lehatka a wifi zdarma.
Ono z ruznych duvodu alespon co se tyce mych klientu si zase tolik lidi letenku s SQ nekupuje, ale urcite jsem rad, ze je tu mame, protoze za rozumne penize nabizeji myslim rozumny servis a rychly spoj.
Stopover v Bangkoku muzu mit s china airlines, british airways, emirates, thai airways, austrian airlines a asi s par dalsima, pokud nekdo cili primarne na cenu, tak nejlevnejsi s china airlines. Bangkok samo o sobe muze nekomu pripadat jak spinava dira, kde se vam muzou stat veci, ktere se vam ani v Soulu ani v Singapuru stat prakticky nemuzou, ale ja urcite patrim mezi ty, kteri ho maji na chvili radi, v Thajsku uz jsem byl 5x a v BKK se pokazde dobre a levne najim a uziji masazi a Thajsko je zeme, kde bych si sam pral prozit svuj duchod :-) ono to samozrejme zni ponekud exoticky, ale kdyz uz jste tam, tak se tam zije hodne levne. Jen tedy lidem dost casto rikam, ze mi prijde skoda nevytahnout paty z bangkoku, Thajsko je zeme velka jak Francie, muzete si uzit hor i more.Byt tedy ty hory maji do hor na Novem Zelandu hodne daleko :-)
Pane Ther, podle typu letadla prece vubec nemusim poznat, jak stary ten konkretni stroj je. B777 vyrobene v pozdejsich letech jsou moderneji vybavene, to ovsem z letenky nepoznam, kdybych si ale mohl tipnout, tak 5* letecka spolecnost prece neposle z Amsterodamu do Singapuru na 12,5 hodiny s prominutim starou pixlu, kde ma 70 procent sedadel malo mista na nohy - "budme radi, ze je tu mame" a "Singapur je luxus letiste", jakoby snad letiste v Incheonu (nekolikrat oceneny za nejlepsi letiste na svete) ci v Dubai snad byla spinava dira a clovek by mel radeji letet pres Singapur, aby jinde neumrel nudou (samozrejme sarkazmus) Nechci tu ale sirit debatu prakticky o nicem ani se nikoho dotknout. Myslim, ze se se spousty zdejsich shodnu, ze nejlepsi prestup/stopover je v Bangkoku a to pokud se nemylim zatim nabizi jen jedina aerolinka.
Reklamy jsem mel rozhodne i u korean air, nevim tedy presne jak dlouhy...ale je fakt ze takovato obrazovka by tam byt u SQ uz nemusela. Pak jedine si opravdu presne hlidat, jakym typem letadla clovek leti a jak to vypada uvnitr. Protoze i treba s korean je samozrejme pak rozdil, jestli letite A330/kde mam i USB zasuvky/ a nebo B747-ktery uz samozrejme neni nejmladsi. Kdyz jsem se ted dival na prumerne stari flotil, tak emirates z techto vede, neco pres 6 let, zhruba o rok starsi je singapur airlines a pak korean air, china airlines a qantas maji vsechny tak nejak kolem 10let.Ale to je prumer, na kazde trase si kolikrat muzete vybrat x ruznych letadel, s jakymi muzete letet.
Osobne bych ty hvezdy neprecenoval, naopak bych se zeptal panu ze Singapore airlines, procpak nabizeji jen 2 jidla na vyber, kdyz muze Emirates 3? Ono kdyz potom jedno jidlo dojde tak porad mate vyber ze dvou, tezko se vam pak stane, ze na vas zbyde jen jedno.
K tem pixelum, vy to bagatelizujete, ale kdyz se podivam na ty s prominutim kramy z roku raz dva a navic asi 2 minutova reklama pred kazdym filmem - no to se na me nezlobte, to si nedovoli ani Korean ani China airlines, na dlouhe lety tam leti moderni letadlo (AKL-TPE), chapu to na 4 hodinovym letu (DBX-PRG), ale na letu co trva 12,5 hodiny, posleze 9,5 hodiny... nevim no. Verim, ze panove porotci by si tech 5* rozmysleli kdyz by videli ty pruhy pres obrazovku - Singapore airlines jsem si zvolil hlavne kvuli luxusu - tohle jsem dostal - dekuji, za tu cenu priste uz ne:
zdravim, ja jsem letel s china airlines jednou, s emirates asi 2x a s korean air taky dvakrat, z toho jednou celou dobu v bussinesu. ja tedy jsem nemel hlad a zizen s nikym, kdyz mam zizen, tak neni si problem ani u jedne z nich rict, aby vam dali napit.jsou to 4 -5 hvezdickove firmy, takze zizni ani hlady byste nemeli umirat ani s jednou.
to ze jednou dojde jeden druh jidla se proste stane, kdyz si vsichni u emirates vzpomenou, ze chteji jedno jidlo, tak proste logicky musi dojit a na vsechny se nedostane.
u mne plusy minusy
Korean air
- to co se stavalo v bussinessu by se vetsinou nemelo stavat ani v economy/polity cestujici, doslo nekorejske jidlo, letuska parkrat pricvakla kozenou budnu cestujicimu pri zavirani skrine/, pokud nejste fandove korejskeho jidla a zbyde na vas jen to, tak to je samozrejme hnus :-)
+ zazil jsem rano v hotelu jednu z nejluxusnejsich snidani, co jsem kdy v zivote mel...hotel bych rozhodne nebral jako minus
----------
jinak korean air nema 2*30 zdarma to bychom mu pridavali, ale za urcitych okolnosti vam muzu sehnat 2*23 + 12 za 500kc za jeden smer, coz kdybyste meli brat s tim zbytkem, co tady piseme, tak se nedoplatite, protoze vsichni ostatni maji weight concept a dost mastnou nadvahu. jinak korean air nemate jen 3x zmenu zdarma, ale treba 100x, ale musi tam byt taky volno, coz nekdy byva problem.
CHina airlines-tady zrovna si pamatuji, ze nas celkem vykrmovali a ze to bylo dobry a uzival jsem si heinekena...ale jsou to pomerne dlouhe lety a vyhody to ma hlavne pro ty, co se chteji stavit levne vsude mozne na ceste, na to to nema konkurenci. a na to sehnat misto domu ze zelandu taky ne.
Emirates--ja osobne k tomu nic nemam z osobni zkusenosti ani nic vyslovene negativniho ani pozitivniho, jidlo asi nadprumer, ale ze by to byl nejaky kulinarsky zazitek, to zase asi ne.proste 4*...ale za celou svoji historii v cestovce jsem dostal prave na emirates tu nejdelsi a nejostrejsi stiznost, kdy kvuli nemoci pilota neodletelo letadlo z ciny do dubaje, takze hotel, pak nestihli pripoj v dubaji,takze zase cekani dalsi den na hotelu, bez veci, leku atd. a zrovna letos v lednu mi tam s EK/QF doletel klient, co mu dorazily kufry az za 14 dni.coz obcas se to zatoula kazdemu, ale 14 dni je hledat je trosku nadprumer.
Emirates/qantas jednosmerky proc ne, , pokud vam neni 25 let a mene, tak zvlaste na jih neexistuje ani levnejsi spojeni, zpatecni rocni to moc lidi podle me nekupuji, protoze to zrovna neni uplne flexibilni letenka a kdyby to bylo ciste jen emirates, tak je to cca 35tis.
se singapur airlines jsem jeste neletel, ale co slysim reference, tak si to lidi pomerne chvali, podminky letenek v CR jsou pomerne striktni, ale zase budme radi, ze tady neco takoveho mame, neco takove co ted stoji mezi 27-28tis stalo jeste loni v unoru tak asi 40tis.5 hvezd urcite nedostali zadarmo a myslim, ze singapur je pomerne luxus letiste a singapur airlines ma asi nejlepsi stopover nebo STPC programy,pokud letite ve dvou
4-5 hvezd zase neni az tak propastny rozdil a s qatar airways, ktere ma taky 5 hvezd jsem letel asi dvakrat a podruhy mi kamos rekl, ze uz s tim letet znova nechce.
a co jsem se vsema letel, tak mely vsechny AVOD, tj si muzete pustit kdy chcete co chcete, pixely v rozliseni jsem nestudoval
kazda ta volba je nakonec urcitym kompromisem, kde pro jednoho je nejdulezitejsi faktor A a pro jineho zase faktor B a taky jinak to bude resit osoba, co tam leti na rok, na rok a pul a treba na mesic...na ty kratkodobe pobyty aktualne urcite nejlepsi pomer cena/vykon austrian airlines/air new zealand, kde se v kombinaci AKL/CHC klidne dostanete i pod 23tis z PRahy.
ja ty svoje nazory mam asi i zkreslene dalsim rozmerem, ktery vy nevidite a to je moznost vsech moznych potencialnich problemu s danou rezervaci a kvalita helpesku jednotlivych leteckych spolecnosti a to je pak i o lidech.helpdesk je pro me luxus s finnair, a pak je dlouho nic :-)
emirates, kdyz tady zacinali s odlety z prahy, tak to byly zmatky nad zmatky, ted uz samozrejme po case chyby vychytali, ale spousta veci je dost striktnich a za kazdou druhou blbost hrozi pokuta. a kdyz vezmu treba hotel v dubaji,kdyz se vam da vyzadat zdarma, tak kdyz je plny, tak nazdar, mate smulu. to se mi u korean air nemuze stat
korean air-toto je pro me dost pracne vsechno ohlidat, aby to vse klaplo, ale helpesk dobry a stran podminek nekdy velice tolerantni, treba no show v podstate bez pokuty a to je dost rarita.
china airlines-nekdy dost problematicka propojenost systemu, celkem par mesicu mi trvalo, nez jsem vychytal vsechny mozny problemy, co muzou nastat,ale kdyz to pak clovek umi a ma kontakty, tak se mi uz kolikrat stalo, ze prisel nekdo, ze ma nabidku treba china airlines za 35 jako nejlevnejsi a odesel ode me s cenou treba 25 za to samy, hlavne pro ty, co chodi kupovat na posledni chvili je toto takova levna zachrana.co povazuji ponekud za extrem je delka vyrizeni refundu klasickeho nebo tax...to co by emirates trvalo tak asi den a korean air max tyden dva, resi china airlines tak 3 mesice.penize dostanete nakonec od vsech, ale s china airlines si rozhodne chvili pockate. ale jinak taky dost toleratni
singapur airlines...na 5* firmu taky ponekud spatna propojenost systemu. tedy u hotelu s tim obcas trpim...ale zatim to vzdy dopadlo :-) jinak taky velice striktni, kde nemuzu delat nektere veci, ktere si muzu dovolit udelat s china airlines nebo korean air.
Když tak čtu ty Korejce, tak jsem si vzpomněl hned na China Airlines. Jídlo servírováno krátce po odletu a pak až těsně před příletem, takže jinak má člověk fakt hlad a žízeň, pokud si vyloženě nezazvoní, nebo neodchytí letušku. 2x se mi stalo, že z výběru ze dvou jídel už to co jsem chtěl něměli.
Cesta z NZ s Emirates, resp. zpět pak zase přes Heathrows s ČSA/Quantas. Nebe a dudy. Všechno naprosto parádní. Nevím, jestli je to jen můj pocit, ale srovnání Airbus vs. Boeing prohrává Boeing na plné čáře - pohodlí, místo pro nohy, zábavní systém.
Když už jsme u toho, nemá někdo zkušenosti s upgradováním třídy za míle u Emirates?
Me slo hlavne o kvalitu monitoru (zrnity obraz) a prislusenstvi, jinak Boeing 777-200ER se vyrabi od roku 1997. Srovnani leteckych spolecnosti berte z pohledu konkretni trasy, je jasne ze tam, kde litaji s A380 kde mate zasuvku a WIFI bude asi uplne jiny zazitek. Zapomnel jsem napsat ze ten let byl ze Singapuru do Christchurch, do AKL zrejme lita take A380, i tak ale travite tu delsi cast 12,5 hodiny z Evropy do Singapuru v B777.
Teď se nebudu rozepisovat, ale dvě věci mám. Mě teda Boeing 777-200ER nepříjde až tak starý letadlo, to bych mínus nedával.
A musím se zastat Air New Zealand - patří k těm velmi dobrým, co jsem vždy s nimi letěl, tak super servis, spousta věci zdarma k občerstvení a k pití. (pokud je v ceně letenky jídlo), super jednání.
Pro vsechny koho by to mohlo zajimat, jsem se rozhodl tu napsal par postrehu o leteckych spolecnosti a jejich letadlech a servisu z vlastni zkusenosti ( a z meho pohledu). Mohlo by se hodit tem, co se rozhoduji kudy a za kolik letet. Budu rad kdyz nekdo napise jak jsou na tom lety s China air a China southern popripade napise svuj nazor.
KOREAN AIRLINES
+
pouze jeden prestup, na trase PRG-ICN moderni monitory, vetsinou nizka cena, povoleno az 2x30 kg, 3x zmena data odletu zpet zdarma
-
jidlo je mizerny a mate HLAD, na trase ICN-AKL zastarale monitory a malo mista na nohy v ulicce a u okna (Boeing 747). Hlaseni ve trech jazycich - Cestina, anglictina, korejstina (otravne dlouhy)
Na ceste zpet musite prespat v Incheonu zdarma i se snidani, plus nebo minus? Kdyby zle s ohledem na moznost zmeny velmi vhodna hlavne pro ty, co nechteji stopover. Me hodnoceni 7/10
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SINGAPORE AIRLINES
+
servis, ochota, obecne mene pasazeru, nestane se, ze byste byste meli hlad nebo zizen bez nutnosti privolani letusky. Vhodna lokace pro stopover - ze SGN to je kousek do spoustu zemi v Asii.
-
na obou trasach Boeing 777-200ER - stare letadlo se starymi monitory, malo mista na nohy. Film ma pred spustenim dlouhou reklamu. Letenka je draha a ma spoustu restrikci a priplatku za zmenu i stopover. Nutnost prestupu v Evrope bez moznosti stopoveru.
Obecne velke zklamani, od 5* letecke spolecnosti bych cekal lepsi jidlo a vetsi vyber nez jen ze dvou jidel. Servis je prikladny, verim, ze by poskytli i plinku s logem Singapore Airlines. Avizovane byvale modelky zrejme meli dovolenou. Hodnoceni 6/10
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EMIRATES
+
bezkonkurencni jidlo (vyber ze 3 skvelych jidel), servis, pohodli a temer jisty let s Airbus A380-800, moderni monitor a dlouha nabidka filmu, moznost zobrazit pohled ze tri kamer na letadle. Moznost kombinace letenky s prestupem v Bangkoku. Stopover bez poplatku (pokud se to nezmenilo)
-
poplatky za zmenu letenky, na kratsi trase PRG-DXB starsi letadlo a horsi monitory (software stejny). Pomerne vysoka cena
Zcela nezaujate rikam, ze pro me zatim jednicka na trhu, letenka je vhodna pro stopover v Asii a v jidle a zazemi letadla proste nema konkurenci (na teto trase). Hodnoceni 9/10
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Slysel jsem take dobre veci o Lufthansa (z Nemecka), spatne zvesti o Air New Zeland (UK). MAte nekdo zkusenosti a chcete se podelit?